PRI KORITU SMO ENGLISH INFO PROGRAM MLADINSKI CENTER ARHIV
PRI KORITU SMO ENGLISH INFO PROGRAM MLADINSKI CENTER ARHIV
Sobota, 15. 10. 2011, ob 21:00
Confine aperto

Alessandro Bosetti – glas, elektronika, tekst, kompozicija

Alessandro Bosetti se je rodil l. 1973 v Milanu, v zadnjih letih pa živi in ustvarja v Berlinu, kjer je eden od nosilcev razvejanega in burnega dogajanja na eksperimentalni glasbeni sceni, predvsem v improviziranih zvočnih govoricah v razcepu elektro- akustičnih sozvočij, ki jih je glasbena žurnalistika nesmelo označila kot berlinski redukcionizem (z zasedbo Phosphor). Na saksofonu je Bosetti tako razvil prepoznaven zvok, eksperimentalno govorico, ki prevrača zvočno zgodovino glasbila in ga postavlja v korelacijo s šumom, hrupom na sledi elektronsko proizvedenih zvokov in tekstur. Njegovo zgodnjo pot v sredini devetdesetih zaznamuje najprej svobodnjaški jazz, nato svobodno improvizirana godba, s preselitvijo v Berlin pa se njegovo igranje močno nagne k raziskovanju razširjenih tehnik igranja na glasbilo. Hkrati ga potegne v vode elektroakustičnih kompozicij in raziskovanje elektronskih zvočnih medijev skozi demontažo besede. Tokrat se bo že drugič predstavil s solističnim recitalom za glas in elektroniko), z raziskujočimi abstraktnimi ”pesmimi” v katerih raziskuje muzikaličnost govorjene besede, ki jo sprevrača v spontanih situacijah. Vsak nastop je edinstveno utelešenje različnih ‘konceptov’ in relacij, ki se prežemajo med seboj v naključnem scenosledu: glas, konverzacija, intervju, nesporazum, zvočna antropologija, estetika relacij, odnosov, feedback (v obnašanju, komunikaciji in kot fizični, akustični fenomen), imitacija, itd. Vse skupaj pa Bosetti imenitno vpne v ritem in glasbo, kar v zadnjih letih počne tako kot solist in sustvarjalec številnih radiofoničnih del, kot v zasedbi Trophies skupaj s kitaristom Kento nagaijem in bobnarjem Tonyjem Buckom. Nastopal je v Evropi, na Japonskem in v ZDA, njegove eksperimente v radijskem mediju so predvajali in naročevali širom po svetu. Izdal je več kot dvajset plošč na založbah Nat Nat, Fringes, GROB, Potlatch in številnih drugih. Skupaj z še tremi glasbeniki vodi lastno založbo Bowindo.

Maja Osojnik, Matija Schellander – Rdeča raketa

Maja Osojnik – basovska flavta, kasetofoni, igrače
Matija Schellander – bas kitara, modularni sintetizator zvoka, računalnik

Duet Rdeča raketa tvorita domača vokalistka, skladateljica in flavtistka Maja Osojnik ter zamejski Slovenec, basist in improvizator Matija Schellander. Oba sodelujeta v raznorodnih projektih, ki koreninijo tako v sodobni klasični glasbi, v jazzu, popu, hardcoreu, nojzu im svobodni improvizaciji. Duet rdeča raketa je pred leti že nastopil na festivalu Sajeta, l. 2010 pa sta Maja Osojnik in Matija Schellander pri dunajski založbi Mosz izdala prvenec, kaseto ‘Old Girl, Old Boy’. Na njej preko uporabe kasetnikov, snemalnikov, zvočil in igrač, elektronike in basovske flavte ter električnega basa v raztelešenih in repetitivnih vzorcih plastita zvočno materijo, pod katero se krči in razteza basovski pulz in pelje zvočno gmoto v hrupne vrhunce in vrtince, vse do ambientalnega brbotanja ob dislociranih zvokih in raztelešenim glasovom, s katerima se domača ustvarjalnost še enkrat več navdušujoče vpenja v sodobne zvočne tokove.

Maja Osojnik je nedvomno ena najbolj zanimivih, drznih in nepredvidljivih glasbenih ustvarjalk, ne samo pri nas. Flavtistka, skladateljica, pevka, improvizatorka je na Dunaju z odliko diplomirala kot flavtistka in glasbena pedagoginja. Kaj kmalu se je ustvarjalno vpela v heterogeno dunajsko sceno, ki v svetovnem merilu odmeva vse od devetdesetih let prejšnjega stoletja dalje. Heterogenost pa leži tudi v jedru njenega ustvarjanja, od klasične glasbe, vedno prečene z izkušnjo sodobnosti, do elektronske in elektroakustične glasbe, hrupnih zvočnih odvodov, do rocka, jazza in tradicionalne glasbe. Kot flavtistka je poustvarjalka del sodobne klasične glasbe, ki jo hkrati sama piše za Low Frequency Orchestra in dekliški elektroakustični kvartet Subshrubs, s katerim je pred leti nastopila na festivalu Mesto žensk. V komornem ansamblu Mikado reinterpretira staro glasbo, s svojo zasedbo Maja Osojnik Band pa se ukvarja z samosvojo interpretacijo slovenskih ljudskih pesmi, s katerimi je nastopila na Jazz Festivalu Ljubljana in na festivalu Druga Godba. Ustvarja tudi v polju hrupnega rocka in noise-a, denimo v zasedbi Broken.Heart.Collector, ki jo sotvori s ćčlani dunajskega tria Bul Bul in pihalko Susano Gartmayr. Z Matijo Schellandrom tvori elektroakustični improvizatorski dvojec Rdeča Raketa. Z njo so sodelovali: Wolfgang Mitterer, Burkhard Stangl, Angelica Castello, Billy Roisz, Bul Bul in številni drugi … Do sedaj je izdaja deset plošč z različnimi zasedbami, igrala na številnih mednarodnih festivalih, za svoje delo pa v Avstriji prejela cel kup nagrad. Svoja dela je izdala na naslednjih založbah: Jazzwerkstatt, ORF, Mosz, Viennese Soulfood Records, Chamfu Nocords in Discorporate Records …

Povezava:
majaosojnik.com

Matija Schellander je basist z jazzovsko izobrazbo. Je eden od najbolj prodornih glasbenikov, improvizatorjev trenutno na Dunaju. Je redni član zasedbe Low Frequency Orchestra, ki izvaja sodobno klasično glasbo in svobodno improvizira, hkrati jo težje po basu udriha v pri nas znani zasedbi Metalycee, z Majo Osojnik tvori duet Rdeča raketa. Med drugimi je sodeloval z naslednjimi glasbeniki: Franz Hautzinger, Okkyung Lee, Marco Eneidi, Burkhard Stangl, Dieb 13, Ryu Hankil, Angelica Castello, Wolfgang Mitterer, Steve Beresford, … Letos pripravlja svojo prvo samostojno ploščo, trenutno pa biva in ustvarja v Berlinu, kjer je na enoletni umetniški rezidenci …

Povezava:
matija.klingt.org

Vstopnina: 5 €
Organizacija: Zavod Sploh in Menza pri koritu

facebooktwitter