PRI KORITU SMO ENGLISH INFO PROGRAM MLADINSKI CENTER ARHIV
PRI KORITU SMO ENGLISH INFO PROGRAM MLADINSKI CENTER ARHIV
Torek, 22. 3. 2011, ob 21:30
Confine-aperto: Errorist (Slovenija), Roisz, Kutin (Avstrija)

Errorist (Slovenija) – avdiovizualni performans
Miha Milek – elektronika
Jure Legac – vizualije

Roisz, Kutin (Avstrija) – avdiovizualni performans
Billy Roisz – vizualije
Peter Kutin – elektronika

Errorist
Manipulacija z elektronskimi in akustičnimi zvoki je v zadnjem desetletju zanetila kopico zanimivih premikov, ki so pustili sledi v mnogoterih glasbenih praksah, potencial tovrstnega ustvarjanja pa so bolj ali manj uspešno že raziskovali tudi nekateri domači kreativci. Ker pa so se njihovi poizkusi praviloma končali v mejnih, na eni strani preprostih in na drugi strani izrazito eksperimentalnih zvočnih širjenjih, se nam je kolcalo po avtorjih, ki bi v svoji izraznosti spajali elemente obeh. To je konec minulega leta s prvencem Hovercraft (založba RX:TX) popravil Miha Milek alias Errorist, ki je v ohlapno chillout estetiko spretno zavozlal izročila elektronskih, improviziranih, neofolkovskih, postrockovskih, pa tudi dubovskih muzik. Kot številni domači elektroniki je tudi Milek odskočno desko našel na kompilacijah K4 Format, ob subtilnem brisanju sledi med akustiko in elektroniko pa smo ga že občudovali tudi na živih nastopih, kjer njegova intimna, atmosferična digitalna pastorala za poznonočna sanjarjenja razkrije svoj širok razpoloženjski potencial. Errorist je sodeloval v projektu ZVO.ČI.TI. Radia Cona, njegovo glasbo pa lahko slišite tudi na kompilacijah Klubski maraton 10, v katerem je sodeloval lansko leto, ter na pravkar izdani kompilaciji založbe RX:TX RX:TX Sampler 2011 … Ob Juretu Legacu se Errorist kot dvojec prelevi v impresivno ponikanje med zvočnim in vizualnim …

Povezave:
http://erroristmusic.com/music/free-download-of-my-live-recordings
http://vimeo.com/678290
http://erroristmusic.com

Billy Roisz spada med vodilne predstavnike vnašanja vizualij v sodobna zvočna okolja, bodisi da gre za ustvarjanje v video mediju, v polju zvočne umetnosti in zvočnih instalacij ali v polju glasbe, od komponirane do elektroakustične improvizirane glasbe. Skoznjo raziskuje odnos med videnim in slišanim, med analognim in digitalnim, med strukturo in spontanostjo naključja. Billy Roisz ustvarja na Dunaju, kjer je del mednarodno uveljavljene srenje glasbenih ustvarjalcev, ki so v poznih devetdesetih v mednarodnih vodah sotvorili podobo sodobne elektroakustične glasbe, ki jo zaznamuje prehod v digitalne medije. Roisz v svojem audiovizualnem polju ustvarjanja ustvarja s pomočjo povratne zanke (feedbacka) med video in zvočnim signalom, z manipulacijo zvoka in slike,.. Ob tem uporablja lastno ustvarjeno programsko opremo, videomikserje, monitorje, kamere, videosintetizator lastne iznajdbe, gramofone in računalnik. V tem kontekstu je sama ali preko sodelovanj s številnimi glasbeniki nastopala na številnih mednarodnih festivalih, tako filmskih, kot glasbenih. Med njimi so tudi: IFF Rotterdamm; Imageforum Tokyo; Edinburgh Filmfestival; večkrat zapored na festivalih Sonar in Donaufest; The Long Weekend/Tate Modern; SONIC ACTS, EXIS Seoul; Ann Arbor Filmfestival; … V letu 2005 je bilo njeno delo ob delu drugih avstrijskih avtorjev umeščeno na pomembno in odmevno DVD izdajo Sonic Fiction – Synaesthetic Videos from Austria.
Na področju med podobo in zvokom ustvarja v naslednjih zasedbah: pionirskem dunajskem kvintetu elektroakustične improvizacije Efzeg, v duetu NotTheSameClolour skupaj z gramofonarjem Dieterjem Kovačičem (Dieb 13), v triu eh (Dieb 13 in kitarist Burkhard Stangl) in z japonskim mojstrom povratne zanke v prazni mešalni mizi Toshimarujem Nakamuro v dvojcu AVVA. S slednjim sta l. 2006 izdala mednarodno odmevni DVD Gdansk Queen in istega leta nastopila tudi v Slovenski Kinoteki v seriji Kino Uho. Kot glasbenica in skladateljica sodeluje v duetu računalniške glasbe Skylla (s Sylvio Fässler) in v mednarodnem ženskem kvartetu Subshrubs (skupaj z Angélico Castelló, Katharino Klement in Majo Osojnik). Kvartet izvaja lastne elektroakustične kompozicije, ki jih je l. 2008 predstavil tudi na koncertu v Cankarjevem domu v okviru festivala Mesto žensk. Kot improvizatorka je sodelovala s številnimi improvizatorji in skladatelji. Med njimi so tudi: Martin Siewert, Anat Stainberg, Sachiko M., Alvin Lucier, Martin Brandlmayr, Otomo Yoshihide, eRikm, Peter Kutin, Jan Machacek, Michaela Grill, Nic Collins in Metamkine.

Peter Kutin je glasbenik in producent, ki deluje v polju glasbe in zvočne umetnosti, kjer ustvarja zvočne in audiovizualne instalacije. Na Dunaju je doštudiral študij iz elektroakustične glasbe na dunajski Universität für Musik und darstellende Kunst. V tem času se je že vpel v tamkajšnjo glasbeno srenjo in sodeloval z glasbeniki, kot so: Manuel Knapp, Heribert Friedl, Billy Roisz, Tim Blechmann, Mamoru Okuno, Martin Siewert, Dieb13, Taku Unami, Kazuhisha Uchihashi, Christian Weber. Najdlje, od l. 2005 sodeluje v minimalističnem elektroakustičnem triu Dirac, ki kombinira akustična glasbila in digitalno manipulacijo zvoka. S formiranjem organizacije Velak l. 2009 se je tudi aktivno vpel v tvorjenje zvočne in koncertne podobe Dunaja. Hkrati deluje na področju zvočne prakse terenskih posnetkov, kjer je nedavno sodeloval tudi s svetovno priznano radio art londonsko postajo Resonance FM. Za avstrijski filmski arhiv je pripravil glasbo za DVD izdajo Graz 1914-1933, za avstrijski Kunstradio je v l. 2008 in 2010 pripravil dve radijski igri, sam ali skupaj s drugimi ustvarjalci pa zasnoval več zvočnih in audiovizuelnih instalacij. Ena zadnjih, skupno delo z Billy Roisz Iconophonic je bila postavljena na razstavo mednarodno uveljavljenega festivala Donaufest l. 2009. Trenutno pripravlja svojo prvo samostojno ploščo.

Povezave:
http://billyroisz.klingt.org
http://kutin.klingt.org
http://kutinroisz.klingt.org/light
http://kutinroisz..klingt.org/sound

Vir: Zavod Sploh in Menza pri koritu

Vstopnina: 5 €
Organizacija: Zavod Sploh in Menza pri koritu

facebooktwitter