Zavod Sploh vabi na dvojni koncert v sklopu serialke Confine aperto. Norveškemu eksperimentalnemu jazzovskemu triu Parallax se bosta pridružila italijanska glasbenika, flavtist in saksofonist Paolo Pascolo in Mariano Bulligan. Pred tem pa bo nastopil zvočni umetnik Miha Ciglar.
Paralax trio (NOR) z gostoma
Mariano Bulligan (IT) – elektronika
Paolo Pascolo (IT) – flavta
Parallax
Norveški eksperimentalni jazzovski trio je eno redkih sodelovanj, ki ima to srečo, da ga že od samega začetka spremlja močna kemija. Are Lothe Kolbeinsen in Ulrik Ibsen Thorsrud sta se ujela že na prvi improvizatorski vaji, toda zdelo se jima je, da bi njuni glasbi koristilo, če bi ji dodala bolj melodičen element. Izbrala sta trobentača Stiana Omenåsa, ki se je z liričnim in neobremenjenim pristopom k improvizaciji izkazal kot bistveni člen za izpopolnitev njune glasbe.
Glasba tria Parallax ni zvesta nobeni posebni “šoli” improviziranja, ampak je mešanica glasbenih preferenc in vplivov članov zasedbe z močnim poudarkom na medigri in poslušanju. Zasedba je skovala samosvoj pristop k improviziranju, ki črpa iz cele vrste vplivov – od azijske ljudske glasbe in tradicionalnega jazza do abstraktnih zvočnih krajin. Velika osredotočenost na medigro pri poslušalcu zbuja občutek, da ima glasba jasno obliko in usmeritev, zaradi česar jo pogosto dojemajo kot komponirano.
Od ustanovitve leta 2008 je skupina veliko nastopala po turnejah na Norveškem, Škotskem, v Angliji, Franciji, Španiji, Nemčiji in na Kitajskem, in objavila dva albuma, Live In The UK (FMR) in Krutthuset (PlingMusic). Med drugim je sodelovala s zasedbo Hong Kong New Music Ensemble in z oblikovalko luči Elisabeth Kjeldahl Nilsson, ki v predstavi Lydrommet otroke seznanja s svetom improvizirane glasbe in osvetljevanja.
Povezava: parallax.no/About.html
Mariano Bulligan
Italijanski umetnik ustvarja na področjih eksperimentalne in akademske glasbe. V zasedbi Agrapha Dogmata (Alessandro Seravalle, Ermes Ghirardini, Laura della Longa, Luigina Tusini), ki združuje glasbo, sodobni ples in vizualno umetnost, igra čelo, poje in ustvarja elektronske kompozicije. Prav tako igra čelo v zasedbi Improvisation D.O.B. Orchestra (Giovanni Maier, Giorgio Pacorig, Paolo Pascolo, Michele Spanghero, Andrea Gulli, Mimmo Cogliandro, Ugo Boscain, Flavio Brumat, Gian Agresti, Gabriele Cancelli, Costanzo Tortorelli, Carlo Franceschinis). Med drugim je v zasedbah DOB Orchestra in International Orchestra Brez Meja/Without Borders (DOB + COMBO, Slovenija) igral z Evanom Parkerjem, Saadet Türköz, Giancarlom Schiaffinijem, Zlatkom Kaučičem, Giovannijem Maierjem, Johannesom Bauerjem. Poleg tega je igral z zasedbami in glasbeniki, kot so I 100 Celli di Giovanni Sollima, ORKA (Jens L. Thompsen – Faroe Islands), Armando Battiston, Benjamin Broening (ZDA), Parallax, Anders Tveit, Ida Helen Heidel (Norveška), Anna Antonelli (Italija), Artur Majewski (Poljska), SoUNdcellS Cello Duo, Strepitz.
Marca 2013 je bil »skladatelj na obisku« v Norveškem centru za tehnologijo v glasbi in umetnosti (NOTAM) v Oslu, kjer je teden dni razvijal projekt nOde. Pri tem je sodeloval z eksperimentalnim triom Parallax, elektronskim umetnikom Andersom Tveitom ter flavtisko in skladateljico Ido Helen Heidel. Projekt nOdes so predstavili na koncertni serialki LydMyren v centru NOTAM.
Kot štipendist programa Leonardo da Vinci je bil v letih 2010/2011 sodelavec za komorno glasbo na Univerzi Mozarteum v Salzburgu v razredu prof. Matthiasa Seidla (asistent Marco Tamayo) in na Inštitutu Sandorja Vegha za komorno glasbo (Univerza Mozarteum). S kitajskim kitaristom Hu Binim v duu Extatico raziskuje sodobno glasbo in klasični repertoar za violončelo in kitaro.
Med drugim je igral v Simfoničnem orkestru Univerze Mozarteum, Simfoničnem orkestru estonske Akademije za glasbo in gledališče, Academii Simphonici, zasedbi I 100 Celli di Giovanni Sollima,… pod vodstvom dirigentov, kot so Franz Anton Krager (ZDA), Peter Burwik (Avstrija), Carlos Chamorro (Španija), Erki Pehk (Estonija), Cecilia Rydinger Alin (Švedska) in drugi.
Povezava: myspace.com/bulliganmariano
Paolo Pascolo
Flavtist in saksofonist, ki je v polju eksperimentalne in improvizirane glasbe aktiven od leta 2003. Sodeloval je z glasbeniki, kot so Giancarlo Schiaffini, Giorgio Pacorig, Giovanni Maier, Tristan Honsinger, Phil Minton, John Paul Jones, Takehishe Kosugi, Kawabata Makoto, Hartmut Geerken, Daniele D’Agaro, U.T. Ghandi, Piero Bittolo Bon, Enrico Sartori, Stefano Giust, Alberto Novello aka Jestern, Matjaž Manček, Maurizio Abate, David Vanzan, Virginia Genta, Bruno Romani, in zasedbami, kot so Improvvirus Sound Experience, Asabikeshiinh in Ronin (pri soundtracku za film Vogliamo anche le rose”Aline Marrazzi iz leta 2008). Snemal je za založbe Palomar Records, Dobialabel, Qbico, Troglosound, Setola di Maiale in Ghost Records. Igral je v raznih jazzovskih, improvizatorskih in elektroakustičnih zasedbah, kot so Devil?Man (Palomar Records), Res_et (Dobialabel), Phophonix Orchestra, Neokarma Jooklo (Troglosound & Qbico), Dob Orchestra (Palomar), Aghe Clope (Setola di Maiale) in h bar (Dobialabel). Z njimi je nastopal v Italiji, Sloveniji, na Hrvaškem, v ZDA, Belgiji, na Nizozemskem, Švedskem, Danskem, Finskem, v Franciji, Srbiji, Angliji in Nemčiji. Na področju gledališča je med drugim sodeloval s skupino Mattatoioscenico v predstavi CPT 70% D’Acqua (2007), s Tristanom Honsingerjem (Abbastanza, 2008) in Merce Cunningham Dance Company (Nearly Ninety, 2010). Je umetniški vodja kulturnega centra Dobialab in projekta medkulturne izmenjave Live – Musiche di Sconfine.
Miha Ciglar – elektronika
Miha Ciglar je avdio inženir in zvočni umetnik, ki deluje na stičišču umetnosti in znanosti. Leta 2009 je magistriral na Inštitutu za elektronsko glasbo (IEM) v Gradcu. Od leta 2001 se predstavlja z lastnimi skladbami za različne akustične inštrumente, s koncerti elektroakustične glasbe, z interaktivnimi plesnimi predstavami ter avdiovizualnimi inštalacijami na številnih umetniških festivalih po svetu.
Leta 2008 je ustanovil Inštitut za raziskovanje zvočnih umetnosti (IRZU), ki temelji na interdisciplinarnem pristopu in deluje v polju izobraževanja, umetniške produkcije ter raziskovalnih dejavnosti na področju avdio tehnologij. Miha Ciglar je glavni pobudnik in kurator mednarodnega festival sodobnih zvočnih umetnosti „EarZoom“ ki ga je v letih 2009 in 2010 izvedel v okviru dejavnosti IRZU.
V svojem umetniškem delu raziskuje kompozicijski pristop, pri katerem bolečina, ki jo povzroča šibek električni tok v inštrumentu, izvajalcu (skladatelju) omogoča drugačno telesno percepcijo in interpretacijo povzročenega zvoka ter na ta način funkcionira kot osrednja referenca za njegove nadaljnje glasbene odločitve.
V zadnjem času se Miha Ciglar posveča predvsem performansu, ki ga spremlja razvoj novih tehnologij, in oblikovanju inštrumentov za glasbeno izražanje. V interakcijske metode vpleta prijeme s področja “music information retrieval” in razvija sisteme za prepoznavanje časovnih vzorcev (tako glasbenih struktur kot tudi gibalnih gest in koreografij) v realnem času.
Povezava: ciglar.mur.at
Vstopnina: 5 €.
Organizacija: Zavod Sploh in Menza pri koritu.