PRI KORITU SMO ENGLISH INFO PROGRAM MLADINSKI CENTER ARHIV
PRI KORITU SMO ENGLISH INFO PROGRAM MLADINSKI CENTER ARHIV
Četrtek, 27. 2. 2014, ob 21:00
Keith Rowe (Velika Britanija), Martin Küchen (Švedska), Ryuzo Fukuhara (Slovenija)

Na umetniški rezidenci v AKC Metelkova mesto se bosta tokrat srečala sloviti britanski kitarist Keith Rowe, ki velja za botra elektroakustične improvizacije, in švedski saksofonist Martin Küchen, čigar delo na področju svobodno improvizirane glasbe in free jazza zadnja leta redno spremljamo tudi na slovenskih odrih. Dvojec je med drugim sodeloval v triu s saksofonistom Seymourjem Wrightom, tokrat pa bo v okviru rezidence nastopil z Ryuzom Fukuharo, v Sloveniji živečim plesalcem buta.

Trio bo svoj plesno-glasbeni nastop gradil na skladbi Killing the Houses, Killing the Trees, ki jo je Martin Küchen leta 2010 objavil na samostojnem albumu The Lie & The Orphanage, trojec pa jo je septembra lani v razširjeni zasedbi (Anna Lindal – violina, Mats Gustafsson – saksofon, Erik Carlsson – tolkala, Johan Jutterström – saksofon) izvedel na dveh nastopih v Stockholmu.

Keith Rowe je ena ključnih oseb za razvoj in pojav svobodno improvizirane glasbe, ki jo je tkal s skupino AMM v začetku šestdesetih let prejšnjega stoletja. Rowe, v izhodišču samouk jazzovski kitarist, je hkrati študiral sodobno umetnost, slikarstvo, kar je močno vplivalo na njegovo dojemanje ne le glasbe, temveč umetnosti nasploh. Pred formiranjem zasedbe AMM in radikalnem prelomu v njegovem ustvarjanju je igral kitaro v jazzovskem orkestru znamenitega Mikea Westbrooka. Že tam je občasno notne partiture sebi in kolegom prelepil s kolaži slik, njegovo vizualno dojemanje glasbe pa je prišlo povsem do izraza po ustanovitvi zasedbe AMM. Z njo je Rowe preko skladatelja Corneliusa Cardewa prišel v stik z ameriško vejo sodobne eksperimentalne glasbe, v stik z glasbo Johna Cageea, Mortona Feldmana, Earla Browna in Christiana Wolffa. Slednja nanj ni vplivala zgolj na ravni inovacij in radikalnih posegov v notno tradicijo zahodne glasbene tradicije, denimo z grafično notacijo, pač pa tudi preko direktnih stikov s tedanjo vejo sodobnih ameriških slikarjev in kiparjev, danes zbranih pod oznakami abstraktni ekspresionizem in minimalizem. (iz spremnega besedila Luke Zagoričnika k oddaji RŠ koncert na Radiu Študent, 2011).

Martin Küchen (1966) je zadnji dve desetletji osrednja figura skandinavske free jazzovske in improvizatorske scene. Njegov neposredni pristop je poln glasbene iskrenosti in poštenosti. Aktiven je v stalnih zasedbah (Exploding Customer, Angles, Trespass Trio, Looper), kot solist in v raznih sodelovanjih z evropskimi in ameriškimi improvizatorji – denimo v triu s Keithom Roweom in Seymourjem Wrightom ter triu z Mattiasom Risbergom in Raymondom Stridom. Pogosto sodeluje z glasbeniki, kot so John Tilbury, Phil Minton, Mark Sanders, Burkhard Beins, Andrea Neumann, Tony Bevan in Joe Williamson. Razen tega piše glasbo za plesne predstave, eksperimentalne filme, zvočne instalacije in performanse. Solistični prvenec Sing With Your Mouth Shut je objavil leta 2001, za njegov jazzovski debut pa šteje živi album Live at Glenn Miller Cafe, ki ga je leta 2002 izdal z zasedbo Exploding Customer. Njegova diskografija se je do danes povečala na blizu 30 del. V Menzi pri koritu je nazadnje nastopil maja lani s free-jazzovskim kvintetom All Included.

Povezavi:
martinkuchen.com
mathka.pl/martin-kuchen-the-lie-and-the-orphanage

Ryuzo Fukuhara (1965) je plesalsko kariero začel po udeležbi na delavnici Semi-maruja iz skupine Sankaijuku leta 1987. Leta 1991 se je pridružil skupini Maijuku, ki jo je vodil Min Tanaka, ena vodilnih osebnosti v butu. Od leta 2000 živi v Evropi. Leta 2006 je prejel drugo nagrado za solo ples na 11. Mednarodnem festivalu sodobne plesne umetnosti Masdanza na Kanarskih otokih. Leta 2010 so ga povabili kot predavatelja v Arsenale della Danza na Beneškem bienalu. Februarja 2011 je organiziral enomesečno turnejo Not.A.Void po Japonski, v okviru katere je z Gregorjem Kamnikarjem izvedel delavnice, predstavitve in predstave v šestih mestih na Japonskem. Od tega leta ima tudi status samostojnega kulturnega delavca v Sloveniji. Leta 2012 je organiziral turnejo Not.All.Ways z Martino Fukuharo in Gregorjem Kamnikarjem, ter vodil delavnico in izvedel performans na festivalih plesne improvizacije v Seulu in Busanu v Južni Koreji. Fukuharo so leta 2012 povabili tudi na Evropsko prestolnico kulture v Guimaraes na Portugalskem. Danes uči ples in je gostujoči predavatelj na oddelku za azijske in afriške študije Filozofske fakultete v Ljubljani.

Povezava:
geocities.jp/ryuzodance

Foto: Heiko Purnhagen.

Koncert iz cikla Džez pri koritu sofinancirata Ministrstvo RS za kulturo in MOL – Oddelek za kulturo s podporo Konstnärsnämnden.

konstnarsnamnden

Organizacija: Kud Mreža in Menza pri koritu.

Dan pred koncertom v Menzi pri koritu, v sredo, 26. 2. ob 20:00, vas Zavod Sploh, KUD Mreža in MoTA – muzej tranzitornih umetnosti vabijo v MoTa Point (Gosposvetska 12, bivša trgovina Lovec) na koncertni cikel CONFINE APERTO. KEITH ROWE (preparirana kitara, elektronika) in SAMO KUTIN (prepariran hurdy gurdy) bosta nastopila solistično. Edinstvena prilika, Keith Rowe, v dveh popolnoma različnih glasbenih kontekstih! FB dogodek.

sploh.si
kudmreza.org
sonica.si
motamuseum.org

____________

Medijski odzivi:
– Marko Karlovčec, RŠ intervju, Radio Študent, 27. 2. 2014.
– Marko Karlovčec, RŠ recenzija, Radio Študent, 1. 3. 2014.
– Meta Česnik, Prispevki in izjave – Kultura, Plesnoglasbeni trio v Menzi pri koritu, RTVSLO, 28. 2. 2014.

facebooktwitter